pondelok, decembra 22, 2008

Forraiová-Güttlerová: Tri dôvody prečo František Mikloško

Za najdôležitejšiu považujem slobodnú možnosť voľby bez kompromisov. Neviem si predstaviť, že by som nešla voliť, aj keby som mala odovzdať neplatný hlas. V prezidentských voľbách v roku 2009 sa budem rozhodovať slobodne a nepôjdem cestou menšieho zla. V porevolučných dejinách Slovenska sme boli niekoľkokrát v situáciách, kedy doslova išlo o život a jedinou možnosťou bolo zvoliť kompromis. Ja to teraz tak necítim, rozhodla som sa slobodne pre kandidáta, ktorý spĺňa moje nároky vo všetkých smeroch.

Druhým dôvodom je integrita osobnosti a veci s tým súvisiace. František Mikloško doteraz absolvoval zaujímavú, ale veľakrát neľahkú životnú cestu. No jeho priority a ľudské vlastnosti sú stále tie isté a nezmenili sa ani počas eštebáckých výsluchov, ani v čase, keď bol predsedom parlamentu, ani vtedy, keď bola jeho strana v koalícii alebo keď bola v opozícii.

Poslednou, no nemenej dôležitou motiváciou, je pre mňa veriaci človek, ktorý o svojom najvnútornejšom presvedčení málo rozpráva, no nekompromisne sa tak správa. Pre mňa osobne viera nie je vytrhnutá z kontextu, súvisí so všetkým v ľudskom živote. Františka Mikloška poznám viac ako 15 rokov a v tomto ohľade ma nikdy nesklamal. Spoznáte to nielen pri osobnom kontakte, ale i pri jeho poslaneckom pôsobení, v záležitostiach, v ktorých sa angažuje, pri každom rozhovore pre médiá, kde je charizmou a hĺbkou svojej osobnosti výnimočný. Napríklad aj tým, že dokáže pomenovať pravým menom veci, na ktoré si nikto iný netrúfne.

V prezidentských voľbách v roku 2009 odovzdám svoj hlas Františkovi Mikloškovi. A bude to jedna z najsprávnejších vecí, akú som v živote urobila. Bez kompromisov.

Eva Forraiová-Güttlerová, spolumajiteľka PR agentúry