piatok, marca 06, 2009

Ľubomír Feldek: Mikloško je môj najmilší kandidát

Známy slovenský spisovateľ a básnik Ľubomír Feldek v sobotňajšom vydaní denníka SME približuje osobu Františka Mikloška:

"Aj keď František Mikloško nemal za sebou roky väznenia ako Václav Havel alebo Árpád Göncz, v čistote charakteru sa im určite vyrovnal. Ako organizátor sviečkovej demonštrácie si prinášal na politickú scénu po novembri 1989 kredit z minulosti a usiloval sa obnovovať si ho zas a znova. Nehľadal zisk pre seba - dodnes žije v bytíku, v ktorom žil aj pred dvadsiatimi rokmi. Jeho vždy trápili hlavne cudzie starosti. A poctil ma tou dôverou, že ma k riešeniu niektorých prizýval."

Pripomína, ako sa mu spolu s Mikloškom podarilo obnoviť historickú budovu Aréna a spraviť z nej divadlo so svetoznámym mímom a choreografom Milanom Sládkom ako riaditeľom.

"Bol to František Mikloško, kto pomohol zachrániť čertvieakým osudom ohrozenú Arénu a premeniť ju na divadlo. 1. júna 1992 dostal Milan Sládek občianstvo, odovzdal som mu riaditeľské žezlo a konala sa premiéra Apokalyptiky. Divadlo Aréna bolo na svete."

Podľa Feldeka už však vyrástla nová generácia voličov, ktorá sa už mnohé takéto príbehy nemá ako dozvedieť. "A tak dnes stojí František Mikloško znova bezmocne „pred arénou" a vstup mu neuľahčí nijaký bodyguard. " Ale dodáva: "Aj tak je to môj najmilší prezidentský kandidát."