štvrtok, marca 05, 2009

Mikloško: Treba rozvíjať korene a charizmu Slovenska

František Mikloško dnes online diskutoval s čitateľmi na internetových stránkach Pravda.sk a Topky.sk. Z mnohých odpovedí sme niekoľko vybrali:

PRAVDA:
Peter - prajem prijemny den, v pripade zvolenia na ktore domace spolocenske problemy chcete reagovat prioritne, podobne krore zahranicnopoliticke oblasti budu vasou domenou?
Slovensko musí pracovať na svojom vnútornom zjednocovacom procese. Treba dodávať sebavedomie regiónom, aby boli hrdou súčasťou Slovenska, treba zmierovať kontroverzné stránky našich dejín pokojným a pravdivým prijatím. Len toto môže byť východisko pre hrdý postoj aj voči zahraničnej politike.

TOPKY:
BANDOG- co si predstavujete pod sloganom, NAJPRV SLOVENSKO POTOM EUROPA? lebo pokial si to clovek vsima trochu tak sme na EU viac zavisly ako nezavisly
- Bohatstvo EÚ je v rôznosti a kráse jej národov. Rozvíjať korene a charizmu Slovenska oproti niektorým centralistickým snahám z Bruselu bude veľkou úlohou politikov SR a prezidenta. To nevylučuje spoluprácu i podriaďovanie sa niektorým spoločným záujmom.

Hanka- Pekný den prajem, p. Mikloško. Som študentka Histórie, a aktuálne dokončujem moju bakalarsku pracu. Jej téma sa silne dotýka 50. a 60.rokov 20.storočia, boja moci proti Cirkvi a osudov množstva ľudí, ktorí žili no hlavne prežívali - Ich prostredníctvom ste mohli napísat obdivuhodú publikáciu, ktorú práve držím v rukách "Nebudete ich môcť rozvrátiť". Je to silná publikácia, ktorá nesie svoje poslostvo aj ľuďom dnešnej doby. Chcem sa Vás spýtať, či ste na zhromžďovaní faktov pracovali sám, alebo sa s Vami niekto spoluautorsky podielal? A či sa v blízkej budúcnosti chystate pokračovať v tejto publikácii? Rozhodne môžem povedať, že som bola na vážkach, komu z dvoch adeptov na voľbu prezidenta SR dám svoj voličský hlas. Vaša práca hovorí za všetko. Ďakujem za "osvietenie" rozumu i srdca (-: a prajem Vám všetko dobré. s pozdravom Hanka
- Knihu som napísal sám, ale takým spôsobom, že som navštevoval svedkov a aktérov tej doby a natáčal som s nimi rozhovory, poprípade prebral od nich niektoré napísané pasáže. Ako píšem v úvode, zásluhou autora je, že som tieto svedectvá dal dokopy a vytvoril z nich jeden celok podľa môjho zámeru. Knihu som mal dokončenú ešte pred novembrom 1989.

Pozrite si aj video pre denník Pravda.