utorok, marca 17, 2009

Farkašová: Nechápem, ako sme mohli pristúpiť na hru menšieho zla

Z politickej situácie na Slovensku som už unavená. A nie je to len tým, že súčasná vládna garnitúra nenapĺňa predstavu slušnosti, ako prvých ľuďoch krajiny. Každý národ má takú vládu, akú si zaslúži. A aj tá naša je legitímne zvolená. A ja ju bez náznaku irónie a dešpektu všetkým tým, ktorí jej vo voľbách dali svoj hlas, skutočne doprajem.

Unavená som z iných vecí. Nechápem, ako sme mohli pristúpiť na hru takzvaného „menšieho zla“. Som slobodný človek v slobodnej krajine. Ak chce niekto voliť korupciu, faloš, nenávisť, vulgárnosť a ústava a zákony mu to dovoľujú, prosím, nech tak urobí. Ale aby mňa niekto neustále presviedčal o voľbe menšieho zla, to nie. Za to sa ja nepostavím. Preto budem voliť Františka Mikloška. Aby som sa mohla na seba pozrieť do zrkadla a nesklopiť pritom zrak. Aby som sa mohla pozrieť do oči svojmu synovi a povedať mu, že ja som volila slušnosť, charakter, zmysel pre česť a pokoru. Lebo to sú tie správne hodnoty. Ak teraz nenaučíme naše deti, že to je správne, navždy sa budú točiť len v bludnom kruhu menšieho zla.

Preto budem voliť Františka Mikloška. A ešte pre jednu vec. Mala som tú česť ho viackrát stretnúť na živo a rozprávať sa s ním. A som si istá, že môj kandidát je v prvom rade človekom. A to je dnes obrovská devíza a prísľub do budúcnosti. A ja chcem, aby si to môj syn zapamätal, keď pôjdeme v sobotu k volebnej urne.

Michaela Farkašová, regionálna novinárka, študentka politológie